Marketing

Marketing is de drijvende kracht achter elke groeistrategie. Het gaat niet alleen om zichtbaar zijn, maar vooral om op de juiste manier aanwezig te zijn voor de juiste doelgroep, op het juiste moment. Wij bieden een breed scala aan marketingdiensten aan die je helpen om je merk te laten groeien, je doelgroep te bereiken en je doelen te overtreffen.

BarbaraTrienenPhoto_024A9273Friday_juli_0070

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wil je hoger in de zoekresultaten van Google verschijnen? Onze SEO-strategieën zijn erop gericht om je online vindbaarheid te vergroten en organisch verkeer naar je website te leiden. We optimaliseren je website voor zoekmachines, zodat je beter zichtbaar wordt voor je doelgroep en de concurrentie voorblijft.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-9238_sfeerfotografie_mei2024

Paid Advertising

Met Paid Advertising gaan we voor resultaat op korte termijn. Wij helpen je bij het opzetten en beheren van effectieve betaalde campagnes op platforms zoals Google Ads en social media. Onze aanpak is data-gedreven, zodat we het maximale rendement halen en sturen op jouw doelstelling. Samen stellen we ambitieuze doelen en leggen we de lat hoog. Ons kompas is jullie ambitie waarmee we iedere dag het verschil maken.

Marketing Automation

Met Marketing Automation zorgen we ervoor dat je marketingactiviteiten naadloos en automatisch verlopen. Van geautomatiseerde e-mailcampagnes tot intergratie met SMS & WhatsApp: wij zorgen ervoor dat je de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste persoon stuurt.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-8800_sfeerfotografie_mei2024

Content Marketing

Content is de kern van elke succesvolle marketingstrategie. Onze Content Marketing-diensten helpen je om boeiende en relevante content te creëren die je doelgroep aanspreekt. Van strategieën en contentkalenders tot campagnevisuals en steengoede copywriting; samen zorgen we ervoor dat je merk opvalt en blijft hangen.

Conversie Optimalisatie (CRO)

Verkeer naar je website leiden is slechts de helft van het werk; het converteren van die bezoekers is de sleutel tot succes. Met Conversie Optimalisatie (CRO) richten we ons op het maximaliseren van het aantal bezoekers dat actie onderneemt op je website. We analyseren het gedrag van je gebruikers en optimaliseren je website om de conversiepercentages te verhogen.

Marketing cases

Waarom Friday?

Bij Friday combineren we strategisch inzicht met uitvoerende kracht om je marketingdoelen te bereiken. Onze experts in SEO, Paid Advertising, Marketing Automation, Content Marketing en Conversie Optimalisatie werken nauw met je samen om een op maat gemaakte strategie te ontwikkelen die past bij jouw bedrijfsdoelen. Of je nu meer zichtbaarheid wilt, je klantrelaties wilt verbeteren of je omzet wilt verhogen, wij hebben de tools en expertise om je daar te brengen.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-8746_sfeerfotografie_mei2024

Work today. Lead Tomorrow.

Of het nu gaat om een complete digitale infrastructuur of een specifiek expertise; we zijn het verlengstuk van onze klant, op welk digitaal gebied dan ook. Als we maar samenwerken, want samenwerken met ons is niet vrijblijvend. Als digital partner zijn wij namelijk niet de typische ‘andere kant van de tafel’. Wij werken niet voor, maar met onze klanten.

BarbaraTrienenPhoto_024A9369Friday_juli_0089

Partners & tooling

Met je digitaal platform wil je klanten aantrekken en behouden. Daarom wil je je klant op het juiste moment benaderen, via het juiste kanaal, met het juiste bericht. Deployteq helpt je hiermee vooruit. Het is het platform voor zowel marketing automation als e-mailmarketing.

Datamotive, een product van Friday, is voortgekomen uit meer dan 15 jaar digitale expertise in de automotive branche. Met Datamotive helpen we automotive retailers te excelleren in een continu veranderende markt door hen te voorzien van de tools die ze nodig hebben om hun online aanwezigheid te beheren en te optimaliseren.

Google Analytics is een krachtige webanalysetool van Google. We werken met deze tool om bezoekersgedrag te analyseren. Het biedt inzichten in zaken zoals paginaweergaven, gemiddelde sessieduur en conversies. Zo ontdekken we hoe bezoekers jouw website vinden en hoe zij ermee omgaan.

Google Marketing Platform (GMP) is een advertentie- en analyseplatform. Deze combinatie biedt ons de mogelijkheid om nauwkeurig te targeten en strategieën te verbeteren met real-time gegevens. Onze marketingexperts zijn dagelijks bezig binnen Google om optimale resultaten te leveren voor onze klanten.

Voor webshops zijn de marketingtools van Google onmisbaar om producten effectief te promoten en de verkoop te stimuleren via Google-zoekresultaten. Daarom werkt Friday met Google Shopping. Met Google Shopping toon je je gehele assortiment, inclusief producttitels, afbeeldingen en prijzen, rechtstreeks aan potentiële klanten.

Channable is een krachtige tool voor Feed Management en automatisering van advertenties. Feed Management is het proces van filteren, verrijken en optimaliseren van productgegevens. Hierdoor worden producten moeiteloos op diverse platforms verkocht. In Channable integreer je jouw productaanbod op meer dan 2.500 vergelijkingssites, zoals Google Shopping, Bol.com en Zalando.

LeadInfo is een softwaretool die bedrijven op je website identificeert. Het opent de deur naar waardevolle inzichten en kansen voor gerichte marketing- en verkoopstrategieën. Daarom werken wij met LeadInfo. Onze marketing specialisten zorgen voor een naadloze integratie met CRM-systemen.

We werken onder andere met Spotler Activate voor marketing automation en lead management. Het platform stelt ons in staat om om op maat gemaakte marketingcampagnes te ontwikkelen, te automatiseren en te beheren. Daarnaast biedt het functionaliteiten om leads te begeleiden door het verkoopproces.

Bij Friday werken we onder andere met Looker Studio. Looker Studio is een business intelligence en data-analyseplatform dat inzichten uit data haalt. Het biedt krachtige tools voor visualisatie en analyse, waardoor organisaties datagestuurde beslissingen nemen. Het integreert naadloos met verschillende databronnen voor snelle, waardevolle inzichten.

Bij Friday werken we dagelijks met Semrush. Dit is een online marketingplatform dat zoekmachineoptimalisatie, betaalde advertenties, contentmarketing en sociale media tools biedt. Het ondersteunt ons bij het ontwikkelen van strategieën om de zichtbaarheid van onze klanten te verbeteren en de doelgroep effectief te bereiken.

Hotjar is een website-analysetool die gebruikersgedrag volgt via heatmaps, sessie-opnames en enquêtes. Het biedt inzicht in waar bezoekers klikken, scrollen en navigeren. Deze directe feedback biedt ons de mogelijkheid om de gebruikerservaring te verbeteren en conversies te verhogen.

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

Daar sparren we graag met je over