Paid Advertising

De discipline Paid Advertising van Friday® draagt zorg voor het inrichten en inzetten van de juiste advertising kanalen, zodat jouw klant op het juiste moment wordt bereikt met de juiste boodschap. Binnen deze Paid Advertising zetten we de kanalen SEA, Social Advertising, Display Advertising en Programmatic Advertising succesvol in. Ook zorgen we ervoor dat de meetbaarheid binnen de kanalen goed is ingericht. Hierdoor kunnen we meten wat de resultaten zijn van de inzet van campagnes en kunnen we vroegtijdig de strategie bijsturen.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-9110_sfeerfotografie_mei2024 1

Zoekmachine Adverteren

Zoekmachine adverteren (ook wel Search Engine Advertising of SEA genoemd) is voor veel organisaties een belangrijk onderdeel in de marketingmix. Met zoekmachine adverteren kun je gericht inspelen op de vraag van jouw doelgroep. Deze vraag kan worden gesteld in Google, maar ook BING-ads en advertenties in andere zoekmachines vallen onder SEA.

Programmatic Advertising

Programmatic Advertising

Via een algoritme kan direct advertentieruimte worden ingekocht op miljoenen websites. Dankzij verschillende targetingmogelijkheden kunnen advertenties worden getoond aan de juiste doelgroep, op het juiste moment. Deze targetingmogelijkheden omvatten onder andere weersvoorspellingen, gedrag, tijdstip en het type apparaat. Voorheen moest er contact worden opgenomen met de websitebeheerder om advertenties op dergelijke websites te plaatsen. Tegenwoordig verloopt dit automatisch en allemaal via premium netwerken zoals Ziggo, NU.nl, RTL, etc.

Display advertising

Display Advertising

Display advertising is dé manier om online jouw doelgroep te bereiken met visueel aantrekkelijke beeldadvertenties. In tegenstelling tot tekstadvertenties, wekken beeldadvertenties meer interesse op en zijn ze uiterst geschikt voor het vergroten van merkbekendheid en het stimuleren van activatiecampagnes. Bij Friday® begrijpen we het belang van resultaatgericht werken op hoog niveau. We bieden verschillende krachtige strategieën en mogelijkheden om jouw doelgroep effectief te bereiken. We vertellen je er graag meer over!

Social Media Adverteren

Je kan adverteren op diverse social media kanalen zoals Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en TikTok. Social advertising geeft een boost aan je social media campagne of andere marketingactiviteiten, waardoor je merk meer aandacht en bekendheid krijgt. Denk hierbij aan het vergroten van het aantal fans, het verhogen van conversies of het genereren van meer naamsbekendheid.

Google Shopping

Google Shopping is dé tool voor jouw webshop om producten effectief te promoten en verkopen via de zoekresultaten van Google. Hiermee toon je jouw assortiment van het e-commerce platform, inclusief product titels, afbeeldingen en prijzen.

Feed based marketing

Feed based marketing

Feed based marketing is niet meer weg te denken in de online marketingwereld. Door fluctuerende voorraden en prijzen is het onmogelijk om een compleet aanbod aan producten handmatig bij te houden. Heb je een webshop en wil je met je product adverteren op vergelijkingssites, Google Shopping of wederverkopers zoals Amazon en Bol.com? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang.

Foto2022-15 (1)

Video marketing 

In de Friday® aanpak van video marketing leggen we sterk de nadruk op de synergie tussen organische content en advertentiecampagnes. Organische videomarketing draait om het creëren van boeiende en informatieve verhalen. Deze content helpt jouw doelgroep bij het vinden van antwoorden, het ervaren van jouw product of merk, en het begrijpen van jouw authenticiteit. Met kwalitatieve en relevante organische content kun je diepgaande betrokkenheid creëren bij jouw doelgroep. Aan de andere kant is video advertising gericht op het vergroten van de naamsbekendheid of het behalen van directe conversies, vooral op piekmomenten. Deze campagnes zijn bedoeld voor kortetermijnresultaten.

Marketing Audit

Onze Marketing Audit is een uitgebreide evaluatie van je huidige marketingstrategie, -campagnes en -kanalen. We duiken in hoe je merk is gepositioneerd, hoe je doelgroep wordt bereikt en welke resultaten je behaalt. Het doel? Samen ontdekken waar je met marketing nog meer impact kan maken en waar je kansen kunt benutten om je merk een koppositie in de markt te geven.

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder