Battle of the Agencies 2023

Brand & design Marketing
madee.reinerink

Madée Reinerink

23 / 06 / 2023
5 minuten leestijd
Foto2023-5

Vol trots kijken wij terug op onze nominatie voor de EMAS Battle of the Agencies 2023. We streden samen met de bureaus Bikkelhart en Happy Horizon om wie de beste e-mailcampagne gemaakt heeft voor Amnesty International.

Op 22 juni 2023 hebben wij onze case toelicht tijdens de eindshow van ‘The Battle of the Agencies’. Ben jij nieuwsgierig naar het resultaat? Neem contact met ons op! 

Email Marketing Automation Summit

De Email Marketing Automation Summit (EMAS) wordt georganiseerd door de DDMA. DDMA is de grootste branchevereniging voor data gedreven marketing, sales en service. DDMA zorgt ervoor dat haar leden altijd op de hoogte zijn van de ontwikkelingen op het gebied van techniek, wetgeving en trends. Het uitgangspunt van de branchevereniging is dat data de sleutel is tot innovatie, ontwikkeling van relevante producten en verbeteren van dienstverlening.

Voor wie is de EMAS interessant? 

Tijdens het event worden marketeers geïnspireerd door (inter)nationale topsprekers. EMAS is interessant voor iedereen die actief is binnen het vakgebied van E-mail marketing Automation, zoals:

  • E-mailmarketeer
     
  • Marketing Automation Specialist
     
  • CRM-marketeer
     
  • Online marketeer
     
  • Database marketeer
     
  • Digital marketeer
     
  • Customer Value Specialist

EMAS: Battle of the agencies

Elk jaar wordt tijdens de EMAS de De Battle of the Agencies georganiseerd. Dit is een échte strijd tussen bureaus om wie de beste e-mail heeft gemaakt. Op 22 juni 2023 streden Friday, samen met de bureaus Bikkelhart en Happy Horizon, om deze titel.

"Friday richtte zich op vrouwenrechten en toonde een innovatief gebruik van persuasieve technieken in zowel copy als design”

Quote-mobiel-1-1024x741-1

Amnesty international

Jelle en Madée hebben tijdens de EMAS onze case gepresenteerd met de e-mailcampagne die wij ontwikkeld hebben voor Amnesty International. Het doel van de campagne was om zo veel mogelijk leden te werven, met zo’n hoog mogelijke jaarwaarde (aantal donateurs * gemiddelde jaarwaarde).

”Visueel de meest indrukwekkende e-mail. De flow die er in zat, je wilde blijven lezen.”

Dekstop-donatie

Dromen. Durven. Doen. Strijd jij met ons mee?

Voor ons is het belangrijk om een mail te ontwikkelen die ons én ontvangers persoonlijk aan het hart gaat. Alleen dan kunnen we een rake campagne neerzetten. Met het campagneteam hebben we data analyse gedaan welke onderwerpen actueel zijn en daarin zagen we dat de thema’s ‘Vrijheid van meningsuiting’ en ‘Discriminatie’ als hoofdonderwerpen uit de bus gekomen. Vervolgens hebben we gebrainstormd over deze twee hoofdonderwerpen. Al snel leidde dit tot een onderwerp wat overal speelt. Zowel in het buitenland, als in Nederland. Vrouwenrechten.

Vanuit daar haken we aan op de actualiteiten, zoals de misstanden in Afghanistan en Iran. Wat hier in Nederland wel mag, is waar de onderdrukte vrouwen enkel van kunnen dromen. De dromen die vrouwen in het buitenland worden ontnomen zijn voor ons niks meer dan de waan van de dag. Daar willen wij ons voor inzetten.

Header-mobiel-1024x726-1

Uitslag

Hoewel we de titel niet hebben gewonnen op de gemiddelde jaarwaarde, hebben we wel laten zien wat voor een impact een sterk concept heeft. Door de lezer in het verhaal mee te nemen en door gebruik te maken van verschillende beïnvloedingstechnieken in het design en in de content zoals ‘The Watching Eye effect’, nudges om de richting van de lezer te beïnvloeden, voornaamwoorden en confronterende actuele kwesties en succesverhalen van Amnesty International, heeft de campagne gezorgd voor een bewonderenswaardig hoog gemiddeld giftbedrag. De uitgewerkte case was volgens onze partners een glasheldere demonstratie van ons diepgaande begrip van de waarden van Amnesty International en ons vermogen om de boodschap van de organisatie over te brengen. Daarmee zijn we als runner up benoemd en hebben we volgens hen een krachtig design en boeiend verhaal neergezet.

madee.reinerink

Madée Reinerink

Lead Marketing Automation

Meer weten over deze case?