Strategisch partnerschap met Aveco
Aveco Verzekeringen, onderdeel van Vrieling, is gespecialiseerd in verzekeringen voor campers, caravans en tenttrailers. Met hun slogan 'Aveco reist met je mee' streven ze ernaar om hun klanten een geruststellende ervaring te bieden tijdens hun reizen. Ze combineren uitgebreide ervaring met een klantgerichte aanpak om op maat gemaakte verzekeringspakketten te leveren, die zorgen voor een veilige en zorgeloze vakantie.
Gerben Heerspink
Digital Strategist
Arjan Leeuwinga
Lead Content & Design
Jelle Dorman
Campaign Manager
Daan Botter
Lead Development
Madée Reinerink
Lead Marketing Automation
Lotte Vos
Digital Marketing Designer
Vraagstuk
Aveco Verzekeringen kwam bij ons met de uitdaging om hun verouderde technologie te vernieuwen en hun marketingstrategie te versterken. Ze wilden een digitale transformatie doorvoeren en tegelijk een capaciteitsvraagstuk oplossen tijdens 'running business'.
Oplossing
Wij werden ingeschakeld om als verlengstuk van de teams van Aveco te fungeren. Onze developers en designers ontwikkelden een vernieuwd platform; de kern van hun digitale transformatie. Vervolgens breidden we onze services uit met marketing en data intelligence, zodat Aveco zich kon blijven focussen op hun dagelijkse operatie.
Resultaat
Vanuit een nieuwe aanpak hebben we een eigentijdse visuele identiteit gecreëerd en dit geïntegreerd in een gebruiksvriendelijk platform en online campagnes. Een cruciaal aspect hiervan zijn de geautomatiseerde flows. Klanten kunnen nu alles eenvoudig online afhandelen. Onze pragmatische en transparante samenwerking heeft geleid tot een krachtige digitale transformatie, waarmee Aveco zijn marktleiderschap heeft verstevigd en de basis heeft gelegd voor verdere groei.
Elkaar versterken
In september 2022 kwam Aveco Verzekeringen bij ons met een heldere vraag. Hun technologie had een flinke update nodig. Maar al snel werd duidelijk dat dit slechts de eerste stap was. Ook hun marketingstrategie had een boost nodig. Aveco wist dat het behoud van hun marktleiderschap niet enkel afhing van technologische vernieuwing. Het was juist de combinatie van vernieuwde technologie én een frisse, toekomstbestendige marketingaanpak die hen zou helpen om hun merk sterker te positioneren.
Vanaf dat moment bouwden we een sterk strategisch partnerschap op. De focus lag op een duurzame samenwerking. Door nauw samen te werken met zowel de strategische als operationele teams van Aveco, ontstond een stevige basis waarin we elkaar aanvulden en verder brachten. Dit heeft ervoor gezorgd dat Aveco ons niet zag als leverancier, maar als een echte business partner; iets wat zij vaak benadrukken in onze samenwerking.
Wat dit partnerschap bijzonder maakt, is de constante uitwisseling van marktinzichten. Het team van Aveco houdt ons voortdurend op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de kampeer- verzekeringssector. Hierdoor kunnen we niet alleen snel reageren op veranderingen, maar ook vooruitkijken en proactief handelen. Tegelijkertijd betrekt Aveco hun medewerkers actief bij onze processen. Zo bezoeken ze ons kantoor om in gesprek te gaan met onze specialisten.
Deze nauwe samenwerking zorgt ervoor dat we niet meer naast elkaar werkten, maar als één geïntegreerd team. We delen voortdurend kennis en houden elkaar scherp. Zo weten beide partijen precies wat nodig is om gezamenlijk succes te behalen en Aveco’s positie in de markt verder te versterken.
“ Ons eigen team was niet groot genoeg om onze ambitieuze plannen te realiseren. Friday bleek precies het verlengstuk te zijn dat we nodig hadden. ”
Leontine van Noord - Marketing Manager
Full service aanpak
Toen Aveco Verzekeringen bij ons aanklopte, was het duidelijk: ze hadden een frisse start nodig. Hun merk en online aanpak waren toe aan vernieuwing om hun leidende positie in de markt te behouden. We zijn begonnen met een volledige rebranding. Een eigentijdse visuele identiteit die echt de essentie van Aveco weerspiegelt. Niet alleen mooi op papier, maar volledig geïntegreerd in een nieuw, gebruiksvriendelijk platform en versterkt met slimme online campagnes.
Om ervoor te zorgen dat dit nieuwe platform optimaal functioneert, hebben we tegelijkertijd ingezet op data-optimalisatie. Zo konden we waardevolle inzichten genereren die direct bijdragen aan een betere klantervaring. De SEO-migratie was essentieel om Aveco’s online zichtbaarheid te waarborgen. Hierbij zorgden we ervoor dat de bestaande SEO-waarde intact bleef en tegelijkertijd werd geoptimaliseerd voor de nieuwe omgeving. Het resultaat? Een stevige basis in de zoekresultaten die de online aanwezigheid flink heeft vergroot.
Maar daar hield het niet op. We hebben ook gezorgd voor geautomatiseerde flows, waardoor klanten alles online kunnen regelen – snel en eenvoudig. Dit was een gamechanger voor de klantervaring, want het werd niet alleen efficiënter, maar ook veel persoonlijker. Een leuk voorbeeld daarvan is de profielverrijkingsquiz die we hebben opgezet binnen het marketing automation platform Deployteq. Hiermee konden we achterhalen wat voor type reiziger de klant is, zodat we nieuwsbrieven veel gerichter en relevanter konden maken. Geen algemene mails meer, maar echt op maat gemaakte content.
“ Wat we met elkaar hebben gedaan, heeft een blijvende en positieve impact op de toekomst van Aveco. ”
Camiel Slot - Directeur Aveco
Samen vooruit
Nu, een tijdje later, kijken we met trots terug op wat er staat. "Wat we met elkaar hebben gedaan, heeft een blijvende en positieve impact op de toekomst van Aveco," bevestigt Camiel, directeur van Aveco. "En je ziet maar weer hoe verschillend we als mens moeten zijn, om elkaar nodig te hebben in zo'n project als deze."
De digitale transformatie van Aveco heeft de gewenste resultaten opgeleverd. De nieuwe visuele identiteit voelt niet alleen fris, maar ook vertrouwd voor hun klanten. Het platform draait succesvol, en klanten weten hun weg te vinden in de geautomatiseerde flows. Het resultaat? Een meer betrokken en tevreden klantbasis die nu sneller en eenvoudiger hun verzekeringen kan regelen.
Maar we zitten niet stil. Op dit moment draaien we campagnes die de branding van Aveco nog sterker in de markt zetten, terwijl we ook flink inzetten op conversie. Het draait nu om het optimaliseren van de conversieflow, zodat consumenten zonder haperingen door het proces van het afsluiten van een verzekering gaan. Van eerste klik tot de laatste handtekening: we willen dat het soepel en vanzelfsprekend voelt voor de klant.
Met de solide basis die nu staat, kijken we samen met Aveco vooruit. We bouwen verder aan hun merk en blijven finetunen op het gebied van personalisatie en gebruiksgemak. Het doel? Aveco niet alleen aan de top houden, maar ze klaarstomen voor de volgende grote stappen in hun groei.