Rectangle Copy 6

De website is nu echt van de hele organisatie

Klant

Pon Center

Partner sinds

2015

Live bekijken

www.poncenter.nl

PonCenter

Met meer dan 750 medewerkers biedt Pon Center, voorheen Pon Dealer en Muntstad, een totaalconcept als het gaat om mobiliteit. Pon Center is dealer in de regio Midden-Nederland voor de merken Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda, CUPRA en Volkswagen Bedrijfswagens. 

Brand & design Data intelligence Development Strategy Marketing
kevin.geerdink
arjan.leeuwinga
martin.douw
sjoerd.dewaard
ron.kassies
daan.kolenbrander
miriam.breukelman
robbin.vandervelde
elmer.voors
marco.ranter
frank.polman
daniel.nijmeijer
emil.veldhuizen
robbin.snippe

Kevin Geerdink

Customer Success Manager

Arjan Leeuwinga

Lead Content & Design

Martin Douw

Head of Data & Marketing

Sjoerd de Waard

Lead Development

Ron Kassies

Data Consultant

Daan Kolenbrander

Paid Advertising Marketeer

Miriam Breukelman

Lead Paid Advertising

Robbin van der Velde

Lead SEO

Elmer Voors

UX Developer

Marco Ranter

Senior Developer

Frank Polman

UX Developer

Daniël Nijmeijer

Project Manager

Emil Veldhuizen

Back-end Developer

Robbin Snippe

Senior Developer

Vraagstuk

Pon Center zocht een partner om nieuwe digitale kansen te benutten en snel in te spelen op de veranderende markt, zodat ze hun positie als toonaangevend dealerbedrijf kunnen versterken.

 

Oplossing

We hebben Pon Dealer en Muntstad samengevoegd tot één krachtig platform voor Pon Center. Dankzij onze full-service aanpak kunnen we snel inspelen op veranderingen en opschalen wanneer dat nodig is.

 

Resultaat

De nauwe samenwerking tussen Pon Center en de diverse disciplines binnen Friday heeft geleid tot een succesvolle migratie. 

“ Dankzij de tools van Friday kunnen we snel meebewegen en opschalen als dat nodig is. ”

Jerry Tomeij - Digital Marketing Manager

Veranderende markt

De ontwikkelingen in de autobranche volgen elkaar in hoog tempo op. Het begrip mobiliteit krijgt een compleet andere invulling, vertelt Jerry: “We zitten nu midden in de transitie naar elektrificatie. Daarnaast verandert de manier waarop mensen zich oriënteren en er is een switch gaande van bezit naar gebruik: in plaats van kopen worden huur- en leasevormen populairder. De grote steden kom je niet zomaar meer binnen met je auto. Daar worden deelauto’s, koppelingen met het openbaar vervoer en fietsen steeds belangrijker. Er zijn zoveel ontwikkelingen. Gelukkig kunnen wij nu snel meebewegen en opschalen als dat nodig is, dankzij de tools die Friday ons heeft gegeven.”

Nieuwe ontwikkelingen bieden ook nieuwe kansen. Pon Center benut deze kans dan ook om zich te onderscheiden en als dealerbedrijf de toon te zetten. Onze gezamenlijke drive en expertise in de automotive sector stellen ons in staat snel in te spelen op veranderingen in de markt.

Het feit dat wij ook voor andere automotive partners werken, ziet Jerry ook als een voordeel: “Wat voor anderen is ontwikkeld kan ook voor ons nuttig zijn. Iedere dealer heeft zijn eigen werkwijze, geeft daar een eigen invulling aan, met een eigen look & feel. Maar je hebt wel dezelfde behoeftes. Iedereen heeft er baat bij om samen die doorontwikkeling te maken.”

“ Ik krijg nog elke week opmerkingen over de website; er is veel meer beleving. ”

Jerry Tomeij - Digital Marketing Manager

PON Center-11-MacBook-Pro-16-Mockups

Succesvol migreren

Na jarenlange samenwerking met Muntstad en Pon Dealer, werd in 2023 besloten beide platforms samen te voegen tot één digitaal platform: Pon Center. Bij een integratie komt veel op je af: Wat wil je met je platform? Een compleet nieuwe website of liever samenvoegen? Wat je ook kiest, je wilt de opgebouwde waarde behouden. Een vlekkeloze migratie is essentieel.

Samen met Pon Center hebben we het beste van muntstad.nl en pondealer.nl gecombineerd. Wekelijks werkten zij bij ons op locatie, waardoor we snel konden schakelen. Onze SEO-, SEA- en dataspecialisten zorgden zo voor een naadloze overgang, met behoud van autoriteit.

Nieuwe brand identity

Onze designers en developers hebben de nieuwe brand identity van Pon Center op fraaie wijze doorvertaald naar het nieuwe platform. Zo zijn de kenmerkende cirkels op posities gebruikt waar ze visueel het merk Pon Center versterken, én om de juiste accenten op belangrijke posities binnen het platform te leggen. 

Ook binnen de organisatie werkt Jerry aan het bundelen van krachten. Alle medewerkers zijn betrokken bij de introductie van de nieuwe website. 90% was direct super positief, maar het heeft hen ook goede feedback opgeleverd. Zo kregen ze vanuit de werkplaats een aantal verbeterpuntjes voor de werkplaatsplanner. Dat zijn dingen die Jerry vanaf zijn plek niet ziet. 

En die betrokkenheid blijft, merkt Jerry: “Ik krijg nog elke week opmerkingen over de website, er is veel meer beleving. De website is nu echt van de hele organisatie.”

B-screenshots-desktopscreens-schuin

Geoliede machine

Pon Center hecht veel waarde aan de juiste samenwerkingspartners: “Met Friday hebben we al een lange samenwerking, we kennen elkaar en het contact is heel direct. We zijn een organisatie van snel schakelen. Die mentaliteit zie ik ook bij Friday. We begrijpen elkaar zonder dat ik alles uit hoef te leggen. Friday kent de markt.” 

kevin.geerdink

Kevin Geerdink

Customer Success Manager

We vertellen je graag alles over wat we doen in mobility