Content Marketing

Content is meer dan alleen woorden of beelden - het is je boodschap, je identiteit, en wat je doelgroep ervaart. Van social media posts tot podcasts en grootschalige campagnes, content vormt de basis van al je communicatie. Maar hoe zorg je dat jouw content echt bijdraagt aan het bereiken van je doelen? Met een doordachte strategie en krachtige uitvoering brengen we jouw verhaal tot leven.

BarbaraTrienenPhoto_024A9237Friday_juli_0055

Content marketing strategie

Omdat het begrip content marketing zo breed is, verlies je makkelijk de focus. Naast alle beschikbare contentvormen, zoals een blog, podcast, video of een Insta-post, poppen nieuwe contentvormen en platformen als paddenstoelen uit de grond. Het snel veranderende en innovatieve digitale landschap helpt je daar dus niet bij. De oplossing? Een content marketing strategie. 

In deze strategie leggen we het fundament voor al je content. We combineren je merkidentiteit met de behoeften van je doelgroep. Heb je de merkidentiteit van jouw bedrijf niet helder voor ogen? Start dan eerst met een Brand Sprint. Daarnaast moeten de wensen en behoeften van je doelgroep inzichtelijk zijn. Dat doen we onder andere met een zoekwoordonderzoek, trendonderzoek en de data in je web analytics.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-8585_sfeerfotografie_mei2024

Plan van aanpak

Dit plan dient als ons gezamenlijke kompas naar online rendement. Wanneer we de kernwaarden van je merk combineren met de behoeften van je doelgroep, creëren we een 'sweet spot': een stevig fundament. De contentmarketingstrategie omvat:

  1. Gestelde doelstelling(en).
     
  2. Wensen en behoeften van de doelgroep.
     
  3. Thematische invulling van de sweet spot.
     
  4. Content distributieplan.
     
  5. Content planning.

Marketing Audit

Onze Marketing Audit is een uitgebreide evaluatie van je huidige marketingstrategie, -campagnes en -kanalen. We duiken in hoe je merk is gepositioneerd, hoe je doelgroep wordt bereikt en welke resultaten je behaalt. Het doel? Samen ontdekken waar je met marketing nog meer impact kan maken en waar je kansen kunt benutten om je merk een koppositie in de markt te geven.

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder