Data intelligence

Data intelligence is de sleutel tot het begrijpen en benutten van de data die je bedrijf dagelijks verzamelt. Data is meer dan alleen cijfers; het is een krachtig hulpmiddel dat je kan helpen bij het nemen van geïnformeerde beslissingen, het optimaliseren van bedrijfsprocessen en het creëren van waardevolle klantrelaties. Ons Data intelligence team werken met het volledige spectrum van data management: van data collection en storage tot visualization, analysis en activation.

BarbaraTrienenPhoto_024A9508Friday_juli_0125

Data collection: Het fundament van inzichten

Het proces begint met het verzamelen van data. We zorgen ervoor dat je data nauwkeurig, relevant en tijdig wordt verzameld. Vanuit een datastrategie bepalen we op welke wijze we data gaan verzamelen en met welke doeleinden we dat doen. Vervolgens maken we gebruik van tools zoals Google Analytics (GA4) en geavanceerde automatiseringstechnieken om continu data te verzamelen, waardoor je een solide basis hebt voor verdere analyse.

BarbaraTrienenPhoto_024A9513Friday_juli_0127

Data storage: Veilig en toegankelijk

Wanneer het data verzamelproces staat, moet data veilig en efficiënt worden opgeslagen. Wij helpen je bij het kiezen van de beste cloudoplossing, zoals Google Cloud, Azure of Amazon AWS. Tevens voegen we verschillende databronnen samen en maken we gebruik van data lakes en warehouses. Zo zorgen we voor georganiseerde en toegankelijke data.

Dashboard

Data analysis: Diepgaande inzichten ontsluiten

We ondersteunen je om impactvolle, kanaaloverstijgende data-analyses te maken die diepgaande inzichten bieden. We ondersteunen strategisch, zodat je data-gedreven beslissingen kunt nemen die aansluiten bij je bedrijfsdoelen. Daarnaast trainen we jouw team om de juiste vaardigheden en tools voor effectieve data-analyse te beheersen. Onze aanpak garandeert consistentie en betrouwbaarheid, waardoor je altijd kunt vertrouwen op de nauwkeurigheid van je data.

Data activation: Inzichten omzetten in actie

De laatste stap in ons proces is data activation. Hier zetten we de verkregen inzichten om in concrete acties. We creëren een 360-graden klantbeeld en maken hyperpersonalisatie mogelijk. Dit stelt je in staat om één-op-één communicatie te voeren en gerichte marketingcampagnes te lanceren. Daarnaast kan de data ook je marketingkanalen aansturen door slimme biedstrategieën en segmentatie toe te passen. Data activatie zorgt ervoor dat je data niet alleen inzichtelijk, maar ook direct toepasbaar is, wat leidt tot verbeterde bedrijfsresultaten.

Data intelligence cases

Waarom Friday?

Bij Friday combineren we onze expertise in om jouw data-intelligentie te maximaliseren. Onze teams van data-specialisten, -marketeers en consultants werken nauw met je samen om ervoor te zorgen dat je data op elk punt van de customer journey optimaal wordt benut. Wij helpen je om data-gedreven beslissingen te nemen die je organisatie vooruit helpen. Zo doen we het iedere dag een stap beter en gaan we samen voor de koppositie.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-8691_sfeerfotografie_mei2024 1

Work today. Lead Tomorrow.

Of het nu gaat om een complete digitale infrastructuur of een specifiek expertise; we zijn het verlengstuk van onze klant, op welk digitaal gebied dan ook. Als we maar samenwerken, want samenwerken met ons is niet vrijblijvend. Als digital partner zijn wij namelijk niet de typische ‘andere kant van de tafel’. Wij werken niet voor, maar met onze klanten.

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

Daar sparren we graag met je over