stern-onderhoud-page-image-2-1

In recordtempo naar een nieuw online platform

Klant

Hedin Automotive

Partner sinds

2019

Hedin

Hedin Automotive (voorheen Stern) was ten tijde van de implementatie een beursgenoteerd autobedrijf met +2.000 medewerkers, verdeeld over meer dan 70 vestigingen in heel Nederland. Waar Hedin Automotive voorheen bestond uit een groot aantal zelfstandige bedrijven, werd in 2018 besloten alle ondernemingen samen te voegen onder één merk.

Brand & design Data intelligence Development Strategy
niels.vandenbout
daniel.nijmeijer
robbin.snippe
robin.nijenhuis
emil.veldhuizen
arjan.leeuwinga
ivan.mepschen
marco.ranter
frank.polman
sjoerd.dewaard
daan.botter
bas.schluter

Niels van den Bout

Customer Success Manager

Daniël Nijmeijer

Project Manager

Robbin Snippe

Senior Developer

Robin Nijenhuis

UX Developer

Emil Veldhuizen

Back-end Developer

Arjan Leeuwinga

Lead Content & Design

Ivan Mepschen

UX Developer

Marco Ranter

Senior Developer

Frank Polman

UX Developer

Sjoerd de Waard

Lead Development

Daan Botter

Lead Development

Bas Schlüter

Digital Designer

Vraagstuk

Hedin Automotive kwam bij ons voor een overkoepeld platform. Dit met als doel om een onderscheidend platform te ontwikken, met focus op conversie en rendement. Tevens moest er tegelijkertijd rekening worden gehouden met optimaal oog voor merkbeleving en een perfect gebruikersgemak.

 

Oplossing

Om de time to market te verhogen in een crisisperiode hebben we een dedicated implementatie team ingezet voor hedin. Een team gericht op development en een team gericht op ontwikkeling van SEO teksten.

 

Resultaat

In recordtempo hebben we een overkoepelend online platform ontwikkeld. Dit platform vormt een solide technische basis en heeft geleid tot een stijging van 20% in de eerste conversies.

“We zochten een partner die ons begrijpt, waarbij we niet het gros van onze tijd aan aansturing kwijt zijn.”

René Bouwmeester - Digital Marketing Director

B-screenshots-desktopscreens-schuin

Eén overkoepelend merk

Medio 2018 werd het besluit genomen om alle bedrijven binnen de groep samen te brengen onder één merknaam, Hedin Automotive. Op online gebied houdt dat in dat zij voor het eerst één landingsplek wilden creëren, een digitaal platform voor alle geledingen van Hedin Automotive. Dat is een flinke operatie, want dat raakt niet alleen aan de buitenwereld, maar heeft ook intern invloed op de identiteit van een onderneming van bijna 2.000 man. Hedin Automotive zocht een partner die hen begreep. Een partij die hen helpt om ambities en doelen te behalen, maar ook ongevraagd met ideeën komt. Al snel merkten ze dat wij dezelfde taal spreken. En dat heeft zich ook bewezen in de 9 maanden die daarop volgden. 
 

“Ik heb me bij Friday gemeld: ik heb een heel raar plan, we willen het platform een half jaar eerder gereed hebben.”

René Bouwmeester - Digital Marketing Director

23-MacBook-Pro-16-Mockups

Crisistijd nuttig besteden

In het oorspronkelijke schema zouden we tot eind 2020 alle merkwebsites gefaseerd aansluiten. Langzaam en beheersbaar. Maar opeens stond de wereld op z’n kop: de coronacrisis. Hedin Automotive zag dit als een kans. Een kans om er met een voorsprong uit te komen. Al snel klopten ze bij ons aan de deur: “Ik heb een heel raar plan, we willen het platform een half jaar eerder gereed hebben”. 

Dat vroeg nogal het nodige, qua resources. Het is niet alleen een kwestie van bestaande websites ombouwen. Content die op de oude domeinen stond, was in hoofdzaak kwalitatief ondermaats. Alles moest aan de kwaliteitstoets van het nieuwe platform voldoen. Dat was echt heel veel werk en werd alleen maar lastiger omdat iedereen thuis zat te werken. 

Toch hebben wij de capaciteit op kunnen schalen, in nauwe samenwerking met het contentteam van Hedin Automotive. Door deze partnerschap hebben we de aangepaste deadline gehaald. En met succes.

D-visual-mockup-mobile-03@2x
D-visual-mockup-mobile-02@2x

Van voorraad naar conversie

Hedin Automotive is nu een week live. De eerste signalen zijn dat technisch nagenoeg alles goed is gegaan, in een hele complexe operatie. Het zijn vroege indicatoren dus we moeten voorzichtig zijn, maar we zien een upswing van 20% in de eerste conversies. Dat is hoog. We hebben heel veel tijd en aandacht besteed aan de presentatie van de voorraadauto’s, dat zijn er zo’n 6.000 bij Hedin Automotive. We zien met name dat de conversie vanaf die pagina’s significant hoger is. Dat zijn niet meer of minder mensen dan daarvoor, maar nu dóen ze iets

 

Betrouwbare partner

Doen wat je hebt afgesproken, betrouwbaar zijn in wat je toezegt en niet te verlegen zijn om tegen je opdrachtgever te zeggen: “Heb je wel gelijk in wat je daar wil?” Dat is exact wat Hedin Automotive zocht in een partner om mee samen te werken. En dat hebben ze bij ons gevonden: “Je merkt dat Friday een bedrijf is waar mensen willen werken. Dat werkt in de hand dat je een heel rustige, betrouwbare onderneming krijgt.”

E-visual-mockup-screenshots-fullpage@2x

Bouwen aan ambitie

Wat we nu opgeleverd hebben, is de technische hygiëne. Dat is hetgeen wat Hedin Automotive wenste om die voorsprong te maken. Nu gaan we samen verder bouwen om een optimale klantbeleving te bieden, bijvoorbeeld via Mijn Hedin Automotive. Daarmee gaan we de beleving echt persoonlijk maken; daar ligt de meerwaarde. Maar het feit dat we die eerste fase hebben kunnen afronden in 3 maanden in plaats van 9, dat is ongekend. Daar zijn we trots op.

mart.hamhuis

Mart Hamhuis

CCO

We vertellen je graag alles over wat we doen in mobility