image 25

Samen optrekken, samen ondernemen

Klant

Araco

Partner sinds

2018

Live bekijken

www.araco.nl/

Araco

Araco is een groothandel in promotionele geschenken en gespecialiseerd in textiel. Duurzame producten met een goede kwaliteit, dat mag je van Araco verwachten. In de online webshop verkopen zij meer dan 2.000 artikelen, van katoenen tassen tot strandhanddoeken. En dat doen zij al meer dan 40 jaar. 

Brand & design Data intelligence Development Strategy Marketing
arne.scholman
marc.liebrechts
sander.drenth
jeffrey.keimpena
mike.frijlink

Arne Scholman

Customer Success Manager

Marc Liebrechts

Project Manager

Sander Drenth

Lead Development

Jeffrey Keimpena

Senior Back-end Developer

Mike Frijlink

UX Developer

Vraagstuk

Araco benaderde ons met de wens om hun eenvoudige webshop uit te breiden. Ze wilden één platform waar klanten alle artikelen naar wens kunnen bestellen, zowel blanco als bewerkt en bedrukt.

 

Oplossing

We hebben het systeemlandschap van Araco in kaart gebracht en het ERP-systeem gekoppeld aan een PIM-systeem. Vanuit deze integratie hebben we een e-commerce platform met klantportaal ontwikkeld.

 

Resultaat

Met dit nieuwe platform beschikt Araco over een sterke basis waaraan we nieuwe technologieën kunnen koppelen. We zijn trots op de samenwerking, die begon met een development vraagstuk en nu is uitgegroeid tot een bredere focus op marketing.

Het werken met één aanspreekpunt maakt onze samenwerking niet alleen eenvoudiger, maar ook een stuk persoonlijker.

Henk Greftenhuis - Directeur Araco

PIM: data bundelen en verrijken

Araco werkt met 3.000 unieke productnummers. Rondom die artikelen hebben zij allerlei data: bedrukkingsmogelijkheden, drukposities, verpakkingen, bewerkingen, staffelprijzen. Het samenbrengen van al die gegevens was een groot grijs gebied. Er was geen koppeling, geen structuur, geen juist beheer.

Daarom heeft Araco een project gestart met als doel een PIM-systeem op te zetten dat al hun data samenbrengt. Dit systeem vormt de basis om de informatie verder te verrijken en uit te breiden. Het PIM-systeem fungeert als dé bron van waarheid voor alle productgegevens. Waar bepaalde informatie voorheen lastig te vinden was binnen het ERP-systeem, biedt het PIM-systeem nu binnen enkele klikken volledige toegang tot deze data. Hierdoor is het PIM-systeem uitgegroeid tot een onmisbare schakel in de gehele organisatie.

Araco-18-Device-Mockups

Van vraag naar oplossing

Hoewel hun vraag duidelijk was, ontbraken er nog een aantal essentiële details. Met onze expertise hebben we hen geholpen om die vraag verder te verfijnen, waarna we samen tot een effectieve oplossing kwamen. We hebben het systeemlandschap van Araco grondig geanalyseerd en een naadloze koppeling gerealiseerd tussen hun ERP-systeem, Microsoft Dynamics 365 Business Central, en het PIM-systeem Akeneo. Deze integratie is tot stand gebracht met behulp van Alumio en legde de basis voor de ontwikkeling van een krachtig e-commerce platform met een klantportaal.

“ Door de synergie tussen development en marketing, maken we nu meer impact dan ooit tevoren. ”

Henk Greftenhuis - Directeur Araco

Proof of concept

In een tijd waarin het digitale landschap voortdurend evolueert, is vernieuwing essentieel om relevant te blijven. We grijpen daarom altijd de kans om onze tools te updaten en zo de snelheid en prestaties van onze systemen te waarborgen. Daarom hebben we anno 2024 uitgebreide doorontwikkelingen doorgevoerd.

Om de prestatieproblemen aan te pakken, hebben we een proof of concept (POC) uitgevoerd, aangezien de shop traag was door externe factoren. Deze POC toonde aan dat het anders kon. Het resultaat? Een vliegende start met een significante verbetering van de laadsnelheid. 

Araco-C-screenshots-mobilescreens-schuin@2x

Een partij met hetzelfde DNA

Araco streeft ernaar om voorop te lopen, en datzelfde streven delen wij. Door gezamenlijk te ondernemen, bouwen we aan een succesvolle toekomst. We zijn trots op de samenwerking met Araco, die begon met een development vraagstuk en zich inmiddels heeft ontwikkeld tot een bredere samenwerking op het gebied van data, Marketing Automation, en de volledige branding voor het submerk Brickstone. 

Deze groeiende samenwerking weerspiegelt onze gedeelde ambitie en inzet voor innovatie en kwaliteit. Henk beaamt dit: "De synergie tussen development en marketing heeft onze impact versterkt zoals nooit tevoren. Wat ik vooral waardeer, is dat we nog steeds één aanspreekpunt hebben, wat het samenwerken niet alleen eenvoudiger maakt, maar ook persoonlijker."

arne.scholman

Arne Scholman

Customer Success Manager

We vertellen je graag alles over wat we doen