Identificeer jouw webbezoeker via Google Analytics
Google Analytics is een krachtige webanalysetool van Google. We werken met deze tool om bezoekersgedrag te analyseren. Het biedt inzichten in zaken zoals paginaweergaven, gemiddelde sessieduur en conversies. Zo ontdekken we hoe bezoekers jouw website vinden en hoe zij ermee omgaan.
Lees meer over deze klanten
JB Inflatables
Domineren in zoekmachines: Zo hebben we concurrentie omvergeblazen
Waarom Google Analytics?
- Inzicht in websiteverkeer: Je krijgt gedetailleerde informatie over wie je website bezoekt, waar ze vandaan komen en hoe ze zich op je site gedragen. Dit inzicht helpt je je doelgroep beter te begrijpen en je marketinginspanningen te optimaliseren.
- Doelgerichte marketing: Met de gegevens die Google Analytics verzamelt, stem je je marketinginspanningen beter af op je doelgroep. Je ziet welke kanalen en campagnes het meeste verkeer genereren en welke het meest effectief zijn in het converteren van bezoekers.
- Optimalisatie van websiteprestaties: Door het gedrag van gebruikers op je website te analyseren, identificeer je zwakke plekken en voer je optimalisaties door om de gebruikerservaring te verbeteren. Dit leidt tot hogere conversiepercentages en meer tevreden bezoekers.
- ROI meten: Google Analytics stelt je in staat om de prestaties van je online marketinginspanningen te meten en de return on investment (ROI) te berekenen. Door te begrijpen welke activiteiten de meeste waarde opleveren, verdeel je je budget effectiever.
- Gegevensgestuurde besluitvorming: Met de gedetailleerde rapporten en analyses van Google Analytics neem je beslissingen op basis van feiten in plaats van aannames. Dit helpt bij het verbeteren van de algehele prestaties van je website en marketingstrategieën.
We denken graag met je mee over de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Friday als Premier Partner
Wij zijn Premier Partner van Google. Daarmee behoren we tot de top 3% van alle Google Partners. We profiteren van exclusieve voordelen, zoals trainingen, inzichten en toegang tot evenementen. Op deze manier kunnen we onze klanten nog beter ondersteunen.
Friday maakt dat het draait
Onze specialisten werken nauw met jou samen om je zakelijke doelen om te zetten in concrete digitale doelstellingen. Elk marketingkanaal wordt voorzien van specifieke doelen en KPI's die gericht zijn op het realiseren van jouw ambities. Wil je meer weten over Paid Advertising?
Neem contact op
Wil je meer informatie over Google Analytics? Neem gerust contact met ons op.
We denken graag met je mee welk software het best bij jou past.
Work today. Lead Tomorrow.
Met onze 80+ digital natives hebben we alles onder één dak: strategy, data intelligence, brand & experience, development en marketing. Of het nu gaat om een complete digitale infrastructuur of een specifieke expertise; we zijn het verlengstuk van onze klant, op welk digitaal gebied dan ook. Als we maar samenwerken, want samenwerken met ons is niet vrijblijvend. Als digital partner zijn wij namelijk niet de typische ‘andere kant van de tafel’. Wij werken niet voor jullie, maar met jullie.
Marketing insights
Friends of Search 2024
5 minuten leestijd
Search Generative Experience: "De grootste verandering in de zoekmachine in 25 jaar."
15 minuten leestijd
De uitrol van Google Vehicle Ads
6 minuten leestijd
Nieuwe campagnetype in Google Ads: Demand Gen
4 minuten leestijd
Battle of the Agencies 2023
5 minuten leestijd
Friday wint Highest Riser Award van Deployteq
2 minuten leestijd