SEO-Audit

Wil je beter gevonden worden in Google? Wil je inzicht krijgen in waar jouw groeikansen liggen? Dan biedt een SEO-audit jou de oplossing. Een SEO-audit kan dienen als een solide startpunt, de basis voor een strategische samenwerking, of een grondige evaluatie van je huidige inspanningen. Ontdek het volledige potentieel van jouw organische vindbaarheid met onze SEO-audit. Binnen deze audit analyseren we de vier kernpijlers van SEO: techniek, content, gebruikerservaring (UX) en Autoriteit.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-9317_sfeerfotografie_mei2024

Techniek

Is jouw website in lijn met de nieuwste zoekmachine-eisen? Kan de zoekmachine jouw website gemakkelijk doorgronden? Via een technische SEO-scan onderzoeken we of jouw website voldoet aan de meest recente technische vereisten voor optimale vindbaarheid. We controleren of jouw website correct geïndexeerd kan worden door zoekmachines en of deze goed toegankelijk is voor jouw doelgroep. We nemen jouw hele website door en identificeren technische verbeterpunten. We presenteren actiepunten zodat je deze efficiënt kunt aanpakken.

Content

Zoekmachines hechten veel waarde aan de kwaliteit van content op een website. Ze scannen de tekst en bepalen de relevantie van de website. Het is daarom van essentieel belang om relevante teksten te hebben waarin de juiste informatie wordt gecombineerd met belangrijke zoekwoorden. Ook is het belangrijk om de juiste call-to-actions in titels en beschrijvingen van pagina’s te verwerken, zodat je jouw bezoekers echt verder helpt!

UX

De manier waarop jij jouw website gebruiksvriendelijk maakt, is belangrijk. Een slechte gebruikerservaring kan de positie van jouw website negatief beïnvloeden. Een goede gebruikerservaring draagt bij aan een betere ranking. Als bezoekers op een pagina blijven nadat ze op een zoekresultaat hebben geklikt en niet teruggaan naar de zoekresultaten, betekent dit dat jouw website voldoet aan hun behoeften en dat ze hebben gevonden wat ze zochten. Het aanbieden van relevante content begint al bij de weergave in de zoekresultaten, dit noemen we de meta-data. Door middel van data analyseren we het gebruikersgedrag op jouw website en stellen we adviezen voor om de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren.

Autoriteit

Hoe populairder een website is, hoe hoger de domein autoriteit is. Hoe hoger de domein autoriteit, hoe hoger de website in de zoekresultaten verschijnt. De domein autoriteit wordt beïnvloed door de relevantie van de website volgens de zoekmachines. Deze relevantie wordt bepaald door backlinks, kwalitatieve content, linkbuilding en andere domeinen die naar jouw website verwijzen. De autoriteit van je website meten wij door middel van data. Aan de hand van deze data stellen wij een advies op om waardevolle kansen op te pakken.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-9325_sfeerfotografie_mei2024 1

Het doel van een SEO-audit

Onze SEO-audit gaat verder dan alleen een analyse. Het biedt inzichten en actiegerichte aanbevelingen. We adviseren over obstakels die een optimale vindbaarheid in de weg kunnen staan. Een SEO-audit kan dienen als een uitgangspunt, een basis voor een strategische samenwerking, of als evaluatie van jouw huidige activiteiten. Maar het biedt ook:

  • Een startpunt voor jouw huidige website.
     
  • Inzicht in de huidige prestaties en directe optimalisatiemogelijkheden.
     
  • Een grondige technische controle van alle aspecten van jouw website, van technische details tot linkbuilding.
     
  • Een duidelijk vertrekpunt voor een verbeterde SEO-strategie.
     
  • Het benutten van gemiste kansen om een groter organisch marktaandeel te verwerven.
     
  • Een verbeterde klantbeleving dankzij ons UX-advies.

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder