Social Media Adverteren

Wil je aanwezig zijn op diverse social media kanalen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Tiktok? Dat kan met Social Media Adverteren. Door gebruik te maken van social media adverteren kun je het aantal volgers vergroten, conversies verhogen en de naamsbekendheid versterken. Haal jij al het maximale rendement uit jouw campagnes? Friday® helpt je graag verder.

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-8825_sfeerfotografie_mei2024

Voordelen van Social Media Adverteren

Het voordeel van adverteren op social media is de gerichte exposure aan een specifieke doelgroep. Dankzij nauwkeurige targeting ontvangt de juiste doelgroep de juiste boodschap, op het juiste moment. De advertenties kunnen tot in detail worden afgestemd op basis van verschillende targeting mogelijkheden, zoals leeftijd, locatie, relatie, beroep of functie. Ook interessegebieden, een e-mail database of bezoekersgedrag op je website zijn mogelijkheden. De opties zijn eindeloos!

Waarom Social Media Adverteren uitbesteden aan Friday®?

  1. Wij zijn gespecialiseerd in Lead Generatie, Digital Commerce, B2B en Automotive.
     
  2. Onze klanten variëren van het MKB tot grootzakelijk.
     
  3. Ons toegewijde Paid Advertising team houdt zich dagelijks bezig met de nieuwste ontwikkelingen.
     
  4. Naast Paid Advertising specialisten beschikken we over Content marketeers en Data marketeers in eigen huis, wat zorgt voor een optimale synergie.
     
  5. Of je nu de volledige werkzaamheden wilt uitbesteden of in-house wilt uitvoeren, wij bieden consultancy en sparren over vergelijkbare cases.

Waarom adverteren op social media?

Adverteren op social media is zeer interessant vanwege de specifieke targetingmogelijkheden. Hierdoor kunnen we adverteren op basis van muzieksmaak, hobby's en zelfs favoriete tv- of radioprogramma's. Denk bijvoorbeeld aan adverteren op Facebook, gericht op jongeren tussen 16 en 20 jaar, die fan zijn van 'Wie is de Mol?' en wonen in Noord-Nederland. Dit stelt ons in staat om zeer relevante advertenties te creëren. We benaderen niet langer doelgroepen met een generieke boodschap, maar bereiken één doelgroep met de juiste boodschap, passende tone of voice, en precies op het juiste moment. Kortom, we raken de juiste snaar!

Social Media Adverteren in de volledige customer journey

Met social media kun je effectief adverteren om zowel je merkbekendheid te vergroten als je verkoopdoelen te behalen. Hierdoor kun je aanwezig zijn gedurende de gehele customer journey. We hanteren het See-Think-Do-Care-model om een solide advertentiestrategie te creëren. We analyseren alle interacties tussen klanten en jouw organisatie binnen deze customer journey. We onderzoeken momenten, motivaties, obstakels, wensen en informatiebehoeften. Ons doel is om een optimale flow te ontwerpen die zowel voor jouw organisatie rendabel is als voldoet aan de eisen van de gebruiker.

Social media adverteren

Wat wil je vertellen?

Om succesvol te zijn met social media marketing is het essentieel om een duidelijk inzicht te hebben in je doelgroep. Als dit nog niet het geval is, zullen we eerst de doelgroep in kaart brengen. Op basis daarvan ontwikkelen we een stijl die perfect bij jouw bedrijf past en die we kunnen toepassen op verschillende social media kanalen. Deze stijl moet naadloos aansluiten bij de wensen en behoeften van je doelgroep, maar ook bij de boodschap die je wilt uitdragen met jouw bedrijf binnen de huidige huisstijl. Hierdoor ontstaat herkenning.

BarbaraTrienenPhoto_024A9273Friday_juli_0070

Doelstellingen van Social Media campagnes

De inzet van social media advertising campagnes is gericht op engagement met jouw doelgroep, met als primaire doelstelling het vergroten van jouw merkbekendheid en aanwezig zijn op de juiste momenten in de customer journey. Doelen van social media campagnes die we monitoren zijn onder andere:

  • Het realiseren van relevant bereik.
     
  • Het vergroten van het aantal volgers/fans.
     
  • Engagement en betrokkenheid.
     
  • Het verhogen van merkbekendheid.
     
  • Het genereren van leads en conversies/sales.

Ons stappenplan naar succes

  1. Strategie bepalen: Samen bepalen we het doel van de campagnes, zoals het vergroten van de merkbekendheid, het genereren van leads of het stimuleren van (online) verkopen. We definiëren ook de ideale klant en streven ernaar een zo volledig mogelijk beeld te krijgen, inclusief productvoorkeuren, gemiddelde klantwaarde, demografische gegevens, interesses en gedrag.
     
  2. Customer Journey Mapping: Gebaseerd op de doelstelling en segmentatie analyseren we de customer journey. We brengen alle interacties tussen klanten en jouw organisatie in kaart. We onderzoeken momenten, motivaties, obstakels, wensen en informatiebehoeften.
     
  3. Campagneplan opstellen: In het campagneplan wordt het creatieve concept uitgewerkt, waarin we de boodschap en cruciale momenten vastleggen om de doelgroep te benaderen.
     
  4. Social Media kanalen bepalen: We kiezen de meest geschikte sociale mediaplatforms op basis van doelgroep en doelstellingen, zoals Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, Pinterest en TikTok. We bepalen tevens het budget, de biedstrategieën en de campagneplanning. Hierbij houden we rekening met kanaal specifieke aspecten.
     
  5. Social Media Account inrichten & meetbaar maken: Indien nodig, richten we social media platformen in en stellen we tracking in om de doelen van de campagnes meetbaar te maken.
     
  6. Campagne content creëren en inrichten: We ontwikkelen creatieve materialen en richten de campagnes in.
     
  7. Campagnes beheren en optimaliseren: Wekelijks analyseren we de resultaten van de campagnes en optimaliseren we deze. Binnen de campagnes voeren we regelmatig A/B-testen uit voor optimaal resultaat. Elke dag een stap beter, met als resultaat aanzienlijke groei.

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder