Feed Based Marketing

Wil jij maximale resultaat halen met het adverteren op vergelijkingssites, Google Shopping of wederverkopers zoals Amazon en Bol.com? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang. Ieder kanaal hanteert echter wel eigen aanleverspecificaties. Wij helpen je graag verder!

BarbaraTrienenPhoto_024A9239Friday_juli_0056
Feed based marketing

Feed optimalisatie

Feed based marketing is niet meer weg te denken in de dagelijkse online marketing wereld. Door fluctuerende voorraden en prijzen is het onmogelijk om een compleet aanbod aan producten handmatig bij te houden. Heb je een webshop en wil je met je product adverteren op vergelijkingssites, Google Shopping of wederverkopers zoals Amazon en Bol.com? Dan is een geoptimaliseerde feed van groot belang. Ieder kanaal hanteert echter wel eigen aanleverspecificaties.

Met behulp van management tools zoals Channable bepalen we zelf welke producten getoond moeten worden op de diverse kanalen. Wil je alleen de best verkochte producten tonen in Google Shopping? Of alleen adverteren met producten die een hoge marge hebben? Alleen adverteren met producten die op voorraad zijn? Dat kan allemaal, mits je feed (het overzicht van je webinhoud) hier ook voor geoptimaliseerd is. Met deze manier van werken weet je in ieder geval zeker dat je de grootste impact behaald met minimale kosten.

Hoe ziet het proces er uit?

Allereerst is het van belang dat we afstemmen wat jouw wensen en behoeften zijn. Het is dus belangrijk dat je dit voor jezelf al in kaart hebt gebracht. Immers, het vormt de basis voor het ontwikkelen van een feed, die we vervolgens kunnen gaan inzetten. Op die manier kunnen we efficiënt adverteren binnen de online marketing kanalen.

Als je adverteert op basis van XML feeds, dan weet je zeker dat jouw advertentiebudget efficiënt wordt ingezet. Daarnaast bespaart het je tijd en stress, omdat de feed eigenlijk alles voor je regelt. Jouw online advertising campagnes krijgen een boost!

Channable

Channable

Met Channable maak je in een handomdraai een koppeling met veel verschillende verkoop- en advertentiekanalen. Een goede categorisering zorgt ervoor dat je zichtbaarheid op de verschillende verkoopkanalen wordt vergroot. Met Channable’s feed managementtool, koppel je eenvoudig de velden uit je feed met de vereiste velden van verschillende marktplaatsen, vergelijkingssites en affiliate netwerken. Met de Channable SEA tool maak je krachtige SEA campagnes op basis van de dynamische productinformatie uit je feed.

Voordelen van Display Advertising

Gepersonaliseerde display advertising

Voor onze klant AutoProfijt zetten wij gepersonaliseerde display advertising in op basis van feed maangement. Via programmatic advertising targetten we een hele specifieke doelgroep met een interesse in auto-gerelateerde onderwerpen in een bepaalde regio te targeten. Binnen de banners wordt de vestiging dan ook dynamisch geladen, net als andere elementen zoals een afbeelding en link naar de desbetreffende vestigingspagina.

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder