Display Adverstising

Display advertising is dé manier om online jouw doelgroep te bereiken met visueel aantrekkelijke beeldadvertenties. In tegenstelling tot tekstadvertenties, wekken beeldadvertenties meer interesse op en zijn ze uiterst geschikt voor het vergroten van merkbekendheid en het stimuleren van activatiecampagnes. Bij Friday® begrijpen we het belang van resultaatgericht werken op hoog niveau, en we bieden verschillende strategieën en mogelijkheden om jouw doelgroep effectief te bereiken. We vertellen je er graag meer over!

BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-9428_sfeerfotografie_mei2024

Banner Advertising

Met display advertising, ook bekend als banner advertising, presenteren we jouw banners op verschillende platforms, van niche-websites tot bekende platforms zoals NU.nl en dumpert.nl. De mogelijkheden van display advertising zijn eindeloos:

  • Kies uit diverse bannerformaten om jouw boodschap op te laten vallen bij jouw doelgroep.
     
  • Bereik de massa of serveer hyper persoonlijke boodschappen.
     
  • Meet nauwkeurig de resultaten voor een solide ROI.
     
  • Implementeer display advertising op elk punt van de klantreis.
     
  • Personaliseer display advertenties met behulp van marketing automation, waaronder een customer data platform (CDP).
BarbaraTrienenPhoto_Friday_25april-9364_sfeerfotografie_mei2024

Media impact

Bij Friday® begrijpen we dat de keuze van het juiste netwerk afhangt van jouw doelen en gewenste impact. Daarom bepalen we samen via welk netwerk we display advertising gaan inzetten:

  • Google Ads: Het Google Display Netwerk biedt toegang tot meer dan een miljoen websites en apps voor jouw advertenties. Dit is een laagdrempelige manier om display advertenties in te zetten.
     
  • Programmatic Buying: Via Programmatic Advertising kopen we media in op meer netwerken dan alleen die van Google. Hiermee bereik je jouw doelgroep nog gerichter op premium netwerken, waaronder websites, tv en radio. Programmatic advertising is datagedreven en geautomatiseerd, wat geavanceerde targetingopties en gedetailleerde optimalisatiemogelijkheden biedt.

Als je op zoek bent naar geavanceerde targetingopties, gedetailleerde optimalisatie en schaalbaarheid in advertentiecampagnes, is display advertising met programmatic buying de juiste keuze. Voor een laagdrempelige en eenvoudige opzet kun je echter ook kiezen voor Google Ads.

Verschillende targetingmethodes

Display banners kom je overal op internet tegen, inclusief op mobiele telefoons en smart tv’s die met het internet zijn verbonden. De plaatsing van een advertentie wordt uiteindelijk bepaald door de targeting en algoritmes van Google Ads of Programmatic Buying. Over het algemeen zijn de volgende targetingmethodes het meest gebruikelijk:

  • Voorgedefinieerde doelgroepen: Hieronder vallen affiniteitsdoelgroepen, in-marketsegmenten en custom intent-doelgroepen. Deze targetingmethodes stellen je in staat om advertenties te tonen aan mensen die al interesse hebben getoond in gerelateerde onderwerpen of producten.
     
  • Contextuele Targeting: Met deze methode selecteer je waardevolle zoekwoorden en relevante websites waarop je advertenties worden weergegeven. Dit zorgt ervoor dat jouw advertenties worden getoond aan gebruikers die op zoek zijn naar specifieke informatie of content.
     
  • Doelgroepkenmerken: Hierbij kun je targeten op basis van demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht en locatie. Dit helpt om jouw advertenties te richten op een specifieke groep mensen die voldoen aan bepaalde kenmerken.
     
  • Adverteren op datalijsten: Dit omvat remarketing, lookalike audiences en samenwerkingen met externe partners. Remarketing stelt je in staat om eerder geïnteresseerde bezoekers opnieuw te bereiken, terwijl lookalike audiences vergelijkbare doelgroepen identificeren. Samenwerkingen met externe partijen kunnen extra inzicht bieden in potentiële klanten.

Op basis van deze criteria bepaal je in welke fasen van de customer journey jouw advertenties worden weergegeven. Over het algemeen worden display advertenties ingezet om consumenten te bereiken in de “see” en “think” fase van de customer journey.

Voordelen van Display Advertising

Voordelen van Display Advertising

  • Bereik een breed publiek.
     
  • Plaats jouw banners op websites met veel bezoekers, zoals NU.nl, De Telegraaf en Weeronline.
     
  • Creëer een gevoel voor jouw product of dienst met beeldadvertenties.
     
  • Display advertenties zijn inzetbaar gedurende de hele customer journey.
     
  • Trek de aandacht met visueel aantrekkelijke banners, inclusief geanimeerde of interactieve opties.
     
  • Ideaal voor remarketing om eerdere bezoekers te bereiken en te converteren.
     
  • Verhoog conversies door banners af te stemmen op jouw conversiestromen.

De weg naar een succesvolle Display Campagne

  • Doel en boodschap bepalen: We definiëren samen het doel van jouw campagne, of het nu gaat om merkbekendheid, verkeer naar de website of aankopen. Vervolgens stemmen we de boodschap en call-to-action hierop af.
     
  • Inkooptechniek bepalen: Op basis van jouw doelen en mediaplan bepalen we of we display campagnes via Google Ads of via programmatic buying opzetten.
     
  • Bannerset ontwikkelen: We ontwikkelen een set van banners in de best presterende formaten. Afhankelijk van het doel van de campagne maken we statische, geanimeerde of dynamische banners.
     
  • Targeting instellen en campagnes activeren: We richten de campagne in Google Ads of Double Click in, kiezen de juiste targeting en koppelen de juiste doelstelling aan de campagne.
     
  • Monitoren en bijsturen: We monitoren de campagne nauwlettend, baseren ons op gegevens en optimaliseren gericht. We identificeren welke targeting de beste resultaten oplevert en passen dit gericht toe.
     

Marketing insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

Daar sparren we graag met je over