Inrichting Web Analytics

De essentie van een gedegen online marketingstrategie ligt in het meetbaar maken van het online rendement voor jouw organisatie. Wat levert Google Ads precies op? Welke campagnes dragen bij aan conversies op jouw website? Wat is het gedrag van gebruikers op de site en waar komen ze vandaan? Het implementeren van de juiste meetinstrumenten is cruciaal om meer leads, sales, of klantwaarde te genereren.

BarbaraTrienenPhoto_024A9502Friday_juli_0120

Voordelen van een goede online meetbaarheid.

Wat zijn de voordelen van een goede Analytics-implementatie?

  • Inzicht verkrijgen in het koopgedrag van klanten en prospects.
     
  • Analyseren van het bezoekersgedrag om conversie optimalisatie te bevorderen.
     
  • Het genereren van meer leads en conversies.
     
  • Rapportage en monitoring van jouw campagneresultaten.
     
  • Het versterken van klantrelaties (retentie, upselling, cross-selling).
     
  • Data en Analytics vormen de basis voor marketing automation (het automatiseren en personaliseren van campagnes).
     
  • Het inzichtelijk maken van de customer journey.

Implementatie van Google Analytics 4

Google Analytics 4 is een veelgebruikte en gratis oplossing van Google voor het verzamelen en analyseren van website-statistieken. GA4 is de nieuwste generatie van Google Analytics, met een nieuw datamodel, geavanceerde technologieën en talloze nieuwe functies. Wij helpen je met het inrichten van een geavanceerde en uitgebreide meetbaarheidsconfiguratie die aansluit bij jouw doelen en ambities.

De voordelen van Google Analytics 4 zijn onder andere:

  • Meer inzichten dankzij machine learning technologie.
     
  • Integratie met Google BigQuery voor naadloze koppelingen met externe systemen.
     
  • Privacy staat voorop: dit garandeert meer veiligheid voor gebruikers en voldoet aan de AVG / GDPR-regelgeving.
     
  • Cross-platform Tracking: Volg gebruikers over verschillende apparaten en platforms heen.
     
  • Mogelijkheid voor geavanceerde analyses: Flexibele rapportagemogelijkheden op basis van gebeurtenissen die voor jou belangrijk zijn. Maak gebruik van voorspellende analyses en segmentatie-opties voor diepgaande inzichten.

Van meetplan naar inrichting

In het meetplan wordt onder andere beschreven welke gebeurtenissen en conversies gemeten moeten worden, wat de primaire en secundaire conversies zijn, of er datakoppelingen moeten worden opgezet, en of er externe scripts moeten worden geïmplementeerd.

Na het bespreken van het meetplan kunnen we beginnen met het inrichten van de meetbaarheid. We starten met de implementatie van Google Tag Manager en configureren de juiste tags en triggers. Na de implementatie heb jij zelf de controle om wijzigingen door te voeren.

Data intelligence insights

martin.douw

Martin Douw

Head of Data & Marketing

We helpen je graag verder met data