Copywriting
Het schrijven van teksten lijkt eenvoudig. Maar, zijn ze echt pakkend genoeg voor jouw doelgroep? Een tekst zonder strategie en structuur levert geen rendement op; hoe goed de inhoud ook is. Voor een renderende tekst moet je een niveau dieper. Het moet raken. Het moet boeien. Het moet werven.
Online copywriting
Een goede tekst schrijven is geen eenvoudige taak, vooral niet online. De steeds kortere aandachtsspanne van lezers is een uitdaging. Ondanks deze moeilijkheden, blijf je lezen. Waarom? Dankzij doordachte copywriting en psychologische technieken. In het online landschap, vol met concurrerende content, is dit essentieel. We maken in een split second de keuze om copy te lezen of te skippen. Maar hoe beïnvloed je die keuze? Precies: copywriting.
Onze werkwijze
Ieder moment, ieder touchpoint en iedere indruk draagt bij aan de perceptie die je hebt bij een merk, product of dienst. Dit zijn de momenten die tellen: hoe soepeler de klantreis, hoe hoger het rendement. Die momenten noemen we ‘the moments of truth’. Bij Friday® spitten we samen tijdens een buyer journey sessie de unieke klantreis door en ontdekken we the moments of truth.
Deze momenten vragen om specifieke boodschappen en doelen, van naamsbekendheid tot conversies. Doelgerichte copy in combinatie met 'moments of truth' is onze formule voor succes. Want rendement drijft ons.
Crossmediale copywriting
Elk kanaal heeft een eigen imago. Een eigen identiteit. De manier waarop gebruikers je copy consumeren is verschillend per kanaal. Informatieve copy ontwikkel je voor websites en LinkedIn. Copywriting voor Instagram of TikTok? Dan past een amuserende insteek beter.
Alvorens je een tekst gaat schrijven is het belangrijk dat je naast de doelstelling en Customer Journey fase, ook de tone-of-voice afstemt op het kanaal. Denk aan lengte, taalniveau, moment/tijd, en aandachtsspanne.
SEO-copywriting
Om ervoor te zorgen dat je teksten goed te vinden zijn, optimaliseren we de teksten specifiek voor de zoekmachines. Dat noemen we SEO copywriting. De tekst moet dan niet alleen je doelgroep aanspreken, maar ook zoekmachines als Google. Optimalisaties als het verwerken van geselecteerde zoekwoorden zorgen ervoor dat je pagina naar voren komt wanneer gebruikers zoeken naar relevante termen. En dat geeft je een structureel publiek. Want, wat is een tekst zonder lezers?
Scroll or stay?
We kiezen in een split second. Maar hoe beïnvloed je die keuze? Copywriting. Copywriting draagt bij aan het rendement binnen alle moments of truth. Door doelgericht te werk te gaan creëren we samen steengoede content voor alle touchpoints in de klantreis.